Prednosti i mane kasko osiguranja

Bez autora
Mar 07 2011

Prema istraživanju tržišta osiguranja i osiguravajućih kuća 46 odsto građana u Srbiji koristi obavezno osiguranje vozila, a svega četiri odsto vlasnika vozila plaća kasko osiguranje. Mnogi građani ne prepoznaju razlike između ove dve vrste osiguranja ili im jednostavno nisu jasna prava i obaveze prilikom korišćenja kaska. Ipak, najveću prepreku za kasko predstavljaju visoke cene godišnjeg osiguranja. Kada plati po zakonu obaveznu polisu auto-osiguranja, vlasnik automobila je siguran da će osiguravajuća kuća nadoknaditi štetu na vozilu koje je svojom krivicom udario u slučaju saobraćajne nezgode. Međutim, obavezno auto-osiguranje ne daje mogućnost samom osiguraniku da u slučaju štete na svom vozilu naplati odštetu od svoje osiguravajuće kuće.

Prednosti i mane kasko osiguranjaPrema istraživanju tržišta osiguranja i osiguravajućih kuća, koje je krajem prošle godine, sprovela agencija “Ipsos stratedžik marketing”, 46 odsto građana u Srbiji koristi obavezno osiguranje vozila, a svega četiri odsto vlasnika vozila plaća kasko osiguranje.

Mnogi građani ne prepoznaju razlike između ove dve vrste osiguranja ili im jednostavno nisu jasna prava i obaveze prilikom korišćenja kaska. Ipak, najveću prepreku za kasko predstavljaju visoke cene godišnjeg osiguranja.

Kada plati po zakonu obaveznu polisu auto-osiguranja, vlasnik automobila je siguran da će osiguravajuća kuća nadoknaditi štetu na vozilu koje je svojom krivicom udario u slučaju saobraćajne nezgode. Međutim, obavezno auto-osiguranje ne daje mogućnost samom osiguraniku da u slučaju štete na svom vozilu naplati odštetu od svoje osiguravajuće kuće. Takvu pogodnost nudi samo kasko osiguranje.

Postoje, ipak, situacije u kojima ni kasko osiguranje ne pomaže sanaciju štete. Ukoliko je šteta na vozilu nastala prilikom vožnje u alkoholisanom ili stanju pod dejstvom narkotika, osiguranik ne može da računa na naplatu štete. Međutim, način odštete određuje još niz drugih uslova.

- Uzeo sam kasko osiguranje i nedugo zatim na parkingu mi je neko oštetio zadnja i prednja vrata. Nisam video ko je to uradio, a u osiguravajućoj kući bili su korektni i nadoknadili mi štetu od 50.000 dinara. Nekoliko meseci kasnije, klinci iz kraja su mi izgrebali haubu čije farbanje u ovlašćenom servisu košta 13.000 dinara. U osiguravajućoj kući tada mi je procenitelj rekao da ne bi bilo pametno da iskoristim i drugu odštetu za tako mali iznos pošto bi prilikom treće štete morao ponovo da platim punu cenu kasko osiguranja od 38.000 dinara - kaže jedan od korisnika kasko osiguranja.

Treći, verovatno najveći razlog zbog kojeg tako mali broj građana kupuje kasko je uvreženo mišljenje da je takvo osiguranje privilegija bogatih. Inače, u nadoknadi štete može da učestvuje i sam osiguranik. U zavisnosti od osiguravajuće kuće i vrednosti automobila, vlasnik kasko polise prilikom odštete svog vozila mora da plati minimalno od 50 do 100 evra bez obzira na to kolika je šteta. Ako je oštećenje veće od 1.000 evra, osiguranik je dužan da u nadoknadi štete učestvuje procentualno od 5 do 10 odsto. Na kraju ili na početku, ukoliko je prilikom udesa šteta veća od 300 evra, osiguranik ima obavezu da pozove saobraćajnu policiju kako bi se sačinio izveštaj na osnovu kojeg osiguravajuća kuća kasnije procenjuje oštećenje i krivicu osiguranika.

Prihvatanjem svih tih uslova vlasnik kasko polise može biti i nagrađen. Tako, na primer, ako u protekloj godini osiguranja nije prijavio nijednu štetu osiguranik dobija popust od 5 do 10 odsto prilikom plaćanja kaska za narednu godinu.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik